“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΑΤΕΑ: Εντονος προβληματισμός για Ανακοίνωση ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΑΤΕΑ: Με αφορμή την ανακοίνωση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ στις 23/11/2019, ο Σύλλογος εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για μια σειρά επιχειρημάτων που επικαλείται η Ομοσπονδία.

ΣΑΤΕΑ

Τον έντονο προβληματισμό του εκφράζει ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) για σημεία του περιεχομένου Ανακοίνωσης της ΠΟΣΕΕΠΕΑ στις 23/11/2019.

Δείτε την Ανακοίνωση ΣΑΤΕΑ

Με αφορμή την ανακοίνωση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ…

Με αφορμή την ανακοίνωση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ στις 25/11/2019, εκφράζουμε τον έντονο προβληματισμό μας για μια σειρά επιχειρημάτων που επικαλείται και θέλουμε να στηλιτεύσουμε συγκεκριμένα σημεία τα οποία κρίνουμε ότι υποστηρίζονται ανεπαρκώς.

Γίνεται αναφορά για ασαφή στοιχεία ως προς την οργανικότητα αφήνοντας με αυτόν τον τρόπο να εννοηθεί πως παρανόμως στελεχώνονταν τα τμήματα ένταξης όλα αυτά τα χρόνια.

Να θυμίσουμε πως τους τελευταίους μήνες αποτελούσε καθημερινή πρακτική η δημοσιοποίηση στοιχείων είτε μέσω απαντητικών εγγράφων προς διαφορετικούς συλλόγους είτε από την επίσημη ενημέρωση αιρετών.

Παράλληλα υπήρχε ανελλιπής δημοσιοποίηση σχεδίου κατανομής θέσεων το οποίο στηρίζεται σε προφορικές μόνο υποσχέσεις της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Είναι αναμενόμενο , όταν για τις δεκάδες χιλιάδες πραγματικές ανάγκες της ΕΑΕ δίνεται το ¼ για θέσεις διορισμού μετά από σχεδόν 20ετία αδιοριστίας, να γίνεται προσπάθεια διαχείρισης στη λογική ποιος θα πάρει το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας.

Ωστόσο,θεωρούμε το λιγότερο άστοχο, ενώ υπάρχει γνώση των τεράστιων αναγκών για προσωπικό, να αφήνεται να εννοηθεί από ολόκληρη ομοσπονδία και μάλιστα εξειδικευμενη σε ζητήματα ΕΑΕ, ότι οι ανάγκες των γενικών σχολείων για στελέχωση των τμημάτων ένταξης δεν είναι πραγματική.

Στο κείμενο αναφέρεται:

Οι ειδικότητες των ΕΕΠ-ΕΒΠ, που ως επί το πλείστων είναι εκείνες που προσδίδουν την έννοια της υποστήριξης στην Ειδική Εκπαίδευση, που αναπτύσσουν και εφαρμόζουν ειδικές θεραπευτικές και διδακτικές τεχνικές και βοηθούν στην εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών μάθησης και εξατομικευμένων προσεγγίσεων για τους μαθητές, υπονομεύονται και υποτιμούνται! Οι μαθητές με αναπηρία χρήζουν υποστήριξης για να μπορούν να φοιτήσουν και να συμπεριληφθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Παρατηρούμε ότι εδώ απουσιάζουν οι αναφορές στη διεπιστημονικότητα που αποτελεί την ειδοποιό διαφορά στην εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Όλες οι ειδικότητες είναι απαραίτητες και η καθεμία συνεισφέρει με το έργο της στην ολόπλευρη εκπαίδευση των μαθητών είτε αυτοί βρίσκονται σε ειδικό σχολείο είτε σε τμήματα ένταξης.

Πάγια θέση μας η πλήρης στελέχωση των ειδικών σχολείων, των ΕΔΕΑΥ ΚΕΣΥ, καθώς και ένας ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός σε κάθε σχολείο γενικής εκπαίδευσης.

Άλλωστε, πολύ πρόσφατα η ίδια η ομοσπονδία σε υπόμνημά της (Αθήνα, 26/07/2019, Αρ. Πρωτ.:108) αναφέρεται σε όλα τα παραπάνω.

Πιο συγκεκριμένα:

Όσον αφορά τη μεταφορά της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας από κλάδο σε άλλο κλάδο πρέπει να κατανοηθεί ότι το έργο που ασκεί ο κάθε κλάδος είναι τελείως διαφορετικό και σε έναν πρώτο βασικό διαχωρισμό, το έργο του εκπαιδευτικού είναι διδακτικό, ενώ του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, υποστηρικτικό- συμβουλευτικό.

Κρίνεται σημαντικό να τονιστεί πως οι ειδικοί που αποτελούν τη διεπιστημονική ομάδα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, συνίσταται για την καλύτερη αντιμετώπιση θεμάτων της σχολικής κοινότητας, να λαμβάνουν από κοινού αποφάσεις για τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν σε αυτή, με σκοπό την πρόληψη ή/και την αντιμετώπιση θεμάτων που αφορούν τα άτομα που βρίσκονται μέσα στο σχολικό πλαίσιο.

Η κατανόηση και η στοχοθεσία απέναντι στα θέματα της σχολικής κοινότητας λαμβάνουν χώρα, στο επιστημονικό πλαίσιο αναφοράς του κάθε επαγγελματία, το οποίο ανατροφοδοτείται και επανακαθορίζεται από το πλαίσιο αναφοράς των συναδέλφων της διεπιστημονικής ομάδας.

Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να μη διαφεύγει της προσοχής πως καμία ειδικότητα από μόνη της δεν διαθέτει τις γνώσεις και τα μέσα για να βοηθήσει τα μέλη της σχολικής κοινότητας που παρουσιάζουν δυσκολίες. Συνεπώς η προϋπηρεσία σε διαφορετικό αντικείμενο απασχόλησης, δεν προσδίδει προϋπηρεσία σε θέση άλλου κλάδου

Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε πως οι κλάδοι της πρωτοβάθμιας ΠΕ61 και ΠΕ71 αφορούν τη στελέχωση αποκλειστικά δομών ειδικής αγωγής επομένως μαζί με το ΕΕΠ και ΕΒΠ αποτελούν τους κλάδους που θα στελεχώσουν σταθερά και συνεχόμενα τις δομές αυτές.

Δυστυχώς, όπως έχουμε επισημάνει από τον προηγούμενο Γενάρη, η μεταφορά προϋπηρεσίας και το σύστημα του προσοντολογίου με τον τρόπο που ψηφίστηκε, δίνει τη δυνατότητα σε μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών που συνήθως κατέχουν ως ακαδημαϊκό προσόν μεταπτυχιακό ειδικής αγωγής να καταλάβουν θέσεις σε δομές εαε.

Ωστόσο, δεν είναι ορθό να θεωρηθεί de facto ότι το πλήθος όσων διοριστούν θα μετακινηθούν στη γενική εκπαίδευση.

Τέλος, θέλουμε να υπενθυμίσουμε πως για τους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71 δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ διορισμοί και δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτικός διορισμένος σε δομή του υπουργείου παιδείας.

Δίπλα στην αδιοριστία θα προσθέσουμε και τις συνεχείς αλλαγές του τρόπου κατάταξης στους πίνακες με αποκορύφωμα την άκριτη μεταφορά προϋπηρεσίας από τη γενική αγωγή, εκπαιδευτικών που ναι μεν κατέχουν τίτλο σπουδών αλλά δεν έχουν εργαστεί ούτε μια ώρα σε δομές ειδικής αγωγής.

ΣΑΤΕΑ

Καλούμε σε συσπείρωση τους συναδέλφους όλων των κλάδων της ΕΑΕ (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, ΕΕΠ-ΕΒΠ) και να απαιτήσουμε συλλογικά :

Νέο προϋπολογισμό για το έτος 2020 με νέες θέσεις διορισμών για το σύνολο της εκπαίδευσης.

-Κατάργηση του ανθρωποφαγικού συστήματος διορισμών του νόμου Γαβρόγλου.

-Πλήρη στελέχωση με μόνιμη σχέση εργασίας των ειδικών σχολείων, ΕΔΕΑΥ, ΚΕΣΥ και γενικών σχολείων με το προσωπικό που απαιτείται για την ολόπλευρη εκπαίδευση και ανάπτυξη των μαθητών με και χωρίς αναπηρίες.

_______________

Δείτε επίσης

Κατανομή 4.500 για διορισμούς: Aδικη και άνιση μεταχείριση για τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ
Υπόδειγμα ένστασης παραβόλου: Ενημέρωση ΔΟΕ
Οργανικά κενά Τμημάτων Ενταξης Δευτεροβάθμιας: Κατανομή ανά ειδικότητα και Δ.Δ.Ε.
Ενημερωτικό σημείωμα ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Με βάση τις προσλήψεις των 2 τελευταίων ετών η κατανομή
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση