Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2023

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τα κενά στην ειδική αγωγή ζητούνται με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τα κενά στην ειδική αγωγή ζητούνται με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) στη Βουλή – Επερώτηση της Βουλευτή του ΜέΡΑ 25 κας Σοφίας Σακοράφα.

Τα κενά στην ειδική αγωγή ζητούνται με ΑΚΕ

Τα κενά ειδικής αγωγής ανά κλάδο και ειδικότητα εκπαιδευτικών, όπως δηλώθηκαν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ζητά με Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) η Βουλευτής του ΜέΡΑ 25 κα Σοφία Σακοράφα.

Η Βουλευτής επιπροσθέτως ρωτά τους Υπουργούς ΠΑΙΘ και Οικονομικών:

  • Αν υπάρχει πρόθεση να αποκατασταθεί το σύστημα της Ειδικής Αγωγής, ώστε να καλύπτει τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες.
  • Αν θα διατεθούν οι απαιτούμενοι πόροι, για να διασφαλιστεί το δικαίωμα στην Εκπαίδευση μέσω της Παράλληλης Στήριξης και των Τμημάτων Ένταξης.
  • Αν θα υπάρξει πρόβλεψη ένταξης της Ειδικής Αγωγής στον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό.
Ακολουθεί η Ερώτηση με ΑΚΕ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως – Υπουργό Οικονομικών, κ Χρήστο Σταϊκούρα.

Θέμα: Σοβαρά ελλείμματα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή.

Η κατάσταση που διαμορφώνεται στον τομέα της Ειδικής Αγωγής προκαλεί σωρεία καταγγελιών σχετικά με την πλήρη υποβάθμιση της Παράλληλης Στήριξης και των Τμημάτων Ένταξης, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες της.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, ενώ ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η Γ’ φάση Ειδικής Αγωγής, έχουν καλυφθεί μόλις 196 θέσεις φιλολόγων από τις 638 που είναι οι αναγκαίες στο σύνολο της επικράτειας.

Επίσης, αντίστοιχες ελλείψεις, π.χ., υπάρχουν και στον κλάδο των Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής.

Χαρακτηριστικό είναι και το Υπόμνημα που κατέθεσαν, από τις 26 Οκτωβρίου, στην Γραμματεία του Προέδρου της Βουλής, Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων μαθητών ΑΜΕΑ, Εκπαιδευτικών ΑΜΕΑ και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, όπου, ανάμεσα στα άλλα κρίσιμα και δικαιολογημένα αιτήματα, αναφέρονται και στις σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών.

Ακόμα και το σχετικό Πόρισμα του Συνήγορου του Πολίτη, που εκδόθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου, προς απάντηση πλήθους σχετικών καταγγελιών, αφού αποδέχεται τη βασιμότητά αυτών, σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στο πλήρες κείμενό του, καταλήγει μεταξύ άλλων και στο συμπέρασμα, βάσει των στοιχείων που άντλησε και από το Υπουργείο, ότι παρουσιάζονται «σημαντικά προσκόμματα στην ένταξη στη Γενική Εκπαίδευση μαθητών ΑΜΕΑ και με Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και ελλείμματα στην υλοποίηση της Παράλληλης Στήριξης…».

Επειδή η θλιβερή εικόνα σε όλες της βαθμίδες της Ειδικής Αγωγής συνιστά ευθεία παραβίαση του δικαιώματος αυτών των παιδιών στην εκπαίδευση και αθέτηση των αντίστοιχων, ακόμα και στοιχειωδών, υποχρεώσεων της Ελληνικής Πολιτείας.

Επειδή τα σοβαρά προβλήματα και οι ελλείψεις είναι υπαρκτά και οφείλονται, εκτός των άλλων, και στην ανεπάρκεια των πόρων που διατίθενται στο συγκεκριμένο τομέα και στη μη άμεση ένταξη της Ειδικής αγωγής στον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι και οι οικογένειές τους να αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με τη μόνιμα αναποτελεσματική προσπάθεια να καλυφθούν οι ανάγκες μέσω ΕΣΠΑ.

Για τους λόγους αυτούς – Ερωτώνται οι κκ.. Υπουργοί

1. Υπάρχει η πρόθεση να αποκατασταθεί το σύστημα της Ειδικής Αγωγής ώστε να καλύπτει τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες και με ποια άμεσα μέτρα το Υπουργείο Παιδείας θα ανταποκριθεί στην αντίστοιχη κυβερνητική υποχρέωση ;

2. Έχετε την πρόθεση να διαθέσετε τους απαιτούμενους πόρους, για να διασφαλιστεί το δικαίωμα στην Εκπαίδευση μέσω της Παράλληλης Στήριξης και των Τμημάτων Ένταξης;

3. Αντιμετωπίζει, επιτέλους άμεσα, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών το αναπόφευκτο ενδεχόμενο ειδικής πρόβλεψης και ένταξης της Ειδικής Αγωγής στον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό ;

Επίσης, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής των Ελλήνων και για την ενημέρωση του Σώματος,

Καλείται η κ. Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων να καταθέσει

Τα έγγραφα των αρμοδίων Διευθύνσεων (Πρωτοβάθμιες, Δευτεροβάθμιες και Τριτοβάθμιες] στα οποία εμφαίνονται τα κενά ανά κλάδο και ειδικότητα εκπαιδευτικών, όπως δηλώθηκαν από αυτές.

Η Ερωτώσα και Αιτούσα Βουλευτής

Σοφία Σακοράφα

Δείτε επίσης

Κενά φιλολόγων ειδικής αγωγής: Κατάθεση Ερώτησης για συζήτηση στη Βουλή 

Αποτίμηση Γ Φάσης προσλήψεων αναπληρωτών Φιλολόγων ΕΑΕ: Επιστολή στο ΥΠΑΙΘ της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ 

Γ Φάση ειδικής-αποφάσεις πρόσληψης: Eκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2022-23 

Δείτε επίσης

Μακρή: Μονιμοποίηση με αξιολόγηση-Ανακαλούνται διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης Δ/νσεων Εκπ/σης

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση