Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

“Το χρονικό ενός εν δυνάμει εγκλήματος”: Υπάρχει πρόθεση να μεταβιβασθεί το προσωπικό στους Δήμους από το ΥΠΑΙΘ;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

“Το χρονικό ενός εν δυνάμει εγκλήματος”: Υπάρχει αλήθεια πρόθεση να μεταβιβασθεί το κύριο και βοηθητικό προσωπικό στους Δήμους από το ΥΠΑΙΘ;-Αρθρο του Μιχαήλ Βολκίδη, Οργανωτικού Γραμματέα ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

“Το χρονικό ενός εν δυνάμει εγκλήματος”

Του Μιχαήλ Βολκίδη

Οργανωτικού Γραμματέα Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ)

Το χρονικό ενός εν δυνάμει εγκλήματος

Το χρονικό διάστημα που καταγράφονται εκατοντάδες νεκροί και χιλιάδες νέα κρούσματα (Covid-19 ) επέλεξε η ”Επιτροπή Πισσαρίδη” να παρουσιάσει την έκθεση της στην πολιτική ηγεσία του τόπου . Παρά το φανταχτερό περιτύλιγμα  πολλοί αναλυτές μιλάνε για νέο μνημόνιο και κάποιοι , όπως η δημοσιογράφος Νικολ Λειβαδάρη το βάφτισαν ήδη ”Μνημόνιο Πισσαρίδη”.

Μια εκ των αμέτρητων απορρυθμίσεων που προτείνει η έκθεση

και σχετικά με την οποία η πολιτική ηγεσία πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της αφορά το σημείο των προτάσεων που αναφέρεται στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα , ότι ”το κύριο και βοηθητικό προσωπικό των σχολικών μονάδων θα μεταβιβασθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση”.

Υπάρχει αλήθεια πρόθεση

να μεταβιβασθεί το κύριο και βοηθητικό προσωπικό στους Δήμους από το ΥΠΑΙΘ , πολλοί εκ των οποίων έχουν υπέρογκα χρέη και επομένως ανάλογα την οικονομική τους κατάσταση θα προσφέρουν και τις ανάλογες υπηρεσίες εκπαίδευσης.

Είμαστε λοιπόν ένα βήμα

πριν οδηγηθούμε σε μοντέλα που εφαρμόζονται σε χώρες , όπως οι Η.Π.Α  και στις οποίες τα σχολεία δεύτερης και τρίτης κατηγορίας είναι νόμος για περιοχές όπου δεν διαμένουν πλούσιοι πολίτες.

Η τοπική αυτοδιοίκηση

ήδη διαχειρίζεται τους παιδικούς σταθμούς και οι συνέπειες μάλλον συντελούν στην κατεύθυνση της μεταβίβασης τους προς το ΥΠΑΙΘ, εάν βέβαια ο σκοπός είναι η αποτελεσματικότητα της διαχείρισης , το επίπεδο παροχής υπηρεσιών και ένα εννιαίο και διαφανές πλαίσιο τοποθετήσεων .

Κατά δαιμόνια σύμπτωση

οι προτάσεις της έκθεσης έρχονται στο φως την ίδια περίοδο που η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) ζητάει να δίνεται η δυνατότητα  να αιτούνται στην Επιτροπή του ΑΣΕΠ την δυνατότητα συνέντευξης για συγκεκριμένες θέσεις που κρίνουν αυτοί ότι απαιτείται , όπως αναφέρεται σε εισήγηση της επιτροπής θεσμών και διαφάνειας της ΚΕΔΕ στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου

«Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) – Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα» .

Στό ίδιο σχέδιο νόμου ήδη προβλέπεται συνέντευξη για θέσεις , αντικείμενο των οποίων σχετίζεται με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής! (άρθρο 9)Τόσο αόριστο και ασαφές όσο χρειάζεται για να χρησιμοποιηθεί κατά το δοκούν , κατά την ταπεινή μου γνώμη.

Και ρωτώ

είναι η εισαγωγή της συνέντευξης ένα κριτήριο πρόσληψης που διέπεται από διαφάνεια και αντικειμενικότητα!

Σε αυτά και σε άλλα πολλά φρονώ ότι θα πρέπει να δωθούν απαντήσεις άμεσα και όχι όταν οι αποφάσεις θα έχουν ήδη ληφθεί.

Με εκτίμηση,

Μιχαήλ Βολκίδης

Οργανωτικός Γραμματέας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ)

Δείτε επίσης

Εκθεση Πισσαρίδη για Εκπαίδευση: Αξιολόγηση-Επίτευξη στόχων και χρηματοδότηση-Ολοήμερο-Προσχολική
Εκθεση Πισσαρίδη για την παιδεία: “Οι 42 προτάσεις της Επιτροπής περιγράφουν ένα δυστοπικό μέλλον”
Σύψας για σχολεία: Δεν μπορούν να ανοίξουν 7 Δεκεμβρίου και μετά δεν έχει νόημα
Oδηγός Eκπαιδευτικού Webex Meetings: Για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση-5η Εκδοση
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση