Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ιδρυση νέων Τμημάτων Ενταξης: Επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ιδρυση νέων Τμημάτων Ενταξης: Επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς-Eκπαιδευτικοί υπενθυμίζουν πως η διαδικασία ίδρυσης τους ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021.

Ιδρυση νέων Τμημάτων Ενταξης

Αναφορικά με την ίδρυση των νέων Τμημάτων Ενταξης είναι το περιεχόμενο επιστολής εκπαιδευτικών, οι οποίοι επισημαίνουν πως είναι επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν τα νέα Τμήματα Ένταξης με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ώστε πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μην είναι αναγκασμένοι να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, για να υποστηριχθούν από κάποιο Τμήμα Ένταξης ενός άλλου σχολείου της περιοχής τους, μιας και στο δικό τους δεν έχει ιδρυθεί.

Οι εκπαιδευτικοί υπενθυμίζουν πως η διαδικασία ίδρυσης τους ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021 με την έκδοση της Εγκυκλίου 48132 / Δ3/ 27-04-2021.

Ακολουθεί το έγγραφο των εκπαιδευτικών

Νέα Τμήματα Ένταξης: Επιτακτική ανάγκη να ιδρυθούν άμεσα

Πλήρως αδικαιολόγητη είναι από πλευράς ΥΠΑΙΘ η καθυστέρηση έκδοσης του ΦΕΚ ίδρυσης των νέων Τμημάτων  Ένταξης.

Η διαδικασία ίδρυσής τους ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021 με την έκδοση της εγκυκλίου 48132 / Δ3/ 27-04-2021 με θέμα: «Υποβολή προτάσεων για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Γενικής και Επαγγελματικής Κατεύθυνσης.» , η οποία όριζε μια σειρά από διαδικασίες εκ μέρους των Διευθυντών/ντριών (ή των Προϊσταμένων) των Σχολικών Μονάδων, των Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, των Δημοτικών Συμβουλίων και των ΚΕΔΑΣΥ, οι οποίες ολοκληρώθηκαν εντός του 2021.

Ο ΠΑΣΑΔ σε ενημερωτικό του σημείωμα στις 8/2/2022 ανέφερε τα εξής:  «Τα νέα τμήματα ένταξης που βρίσκονται προς ίδρυση είναι 580-600 (για α/θμια και β/θμια συνολικά). Η διαδικασία ίδρυσής τους σε ο,τι αφορά τις αρμοδιότητες του τμήματος ειδικής αγωγής του υπουργείου έχει ολοκληρωθεί και, πλέον, είναι θέμα πολιτικής ηγεσίας το πότε αυτά θα δοθούν ως κενά.»

Δυστυχώς, το ΥΠΑΙΘ παρ’ όλο που έχει δηλώσει πάμπολλες φορές δια στόματος της κ. Κεραμέως ότι η πρώτη προτεραιότητα είχε δοθεί στην Ειδική Αγωγή (κάνοντας αναφορά στους πρώτους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή στην ιστορία της χώρας μέσω ΑΣΕΠ επί κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη), έχει επιδείξει τρομερή ολιγωρία στο θέμα της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης.

Είναι επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν τα νέα Τμήματα Ένταξης με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ώστε πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μην είναι αναγκασμένοι να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, για να υποστηριχθούν από κάποιο Τμήμα Ένταξης ενός άλλου σχολείου της περιοχής τους (μιας και στο δικό τους δεν έχει ιδρυθεί). Προκειμένου, δε, να είναι εφικτή η στελέχωση των νέων Τμημάτων Ένταξης με εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να λειτουργήσουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πρέπει άμεσα να εκδοθεί το ΦΕΚ ίδρυσής τους!

Δείτε σχετικά

Τμήματα Ενταξης: Eπιτακτική η ανάγκη ίδρυσης τους-Οι 395 αποφάσεις Δήμων για τη λειτουργία τους 

Iδρυση νέων τμημάτων ένταξης: Ερώτηση στη Βουλή 29 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ 

Δείτε επίσης

Οδηγίες ίδρυσης Τάξεων Υποδοχής-ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2022-2023 

Ολοήμερο σχολείο-Νέο Πρόγραμμα: Δημοτικού και Νηπιαγωγείου-άρθρο 371 του ν. 4957/2022 

Νόμος 4957/2022 για τα ΑΕΙ: Με τις διατάξεις για νεοδιόριστους, παράταση θητείας Δ/ντών-Νέο Ολοήμερο-Παιδαγ. Επάρκεια

Παράταση θητείας εκπαιδευτικών σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία έως 31.8.2023

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση