Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κάλυψη κενών Γερμανικής Γλώσσας ζητείται με Επερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κάλυψη κενών Γερμανικής Γλώσσας ζητείται με Επερώτηση στη Βουλή από τη Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Κάλυψη κενών Γερμανικής Γλώσσας

Απαραίτητη την κάλυψη των κενών της Γερμανικής Γλώσσας και τη δημιουργία οργανικών θέσεων για τους Καθηγητές Γερμανικών θεωρεί η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου, η οποία κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.

Η Βουλευτής ρωτά, μεταξύ άλλων, τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ αν έχει πρόθεση να παρέμβει για την κάλυψη όλων των κενών Γερμανικής Γλώσσας με προσλήψεις αναπληρωτών και θα γίνει άμεσα η κατανομή και σύσταση των οργανικών θέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 18/10/2023

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Απαραίτητη η κάλυψη των κενών της Γερμανικής Γλώσσας και η δημιουργία οργανικών θέσεων για τους Καθηγητές Γερμανικών»

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. (Π.Ε.ΚΑ.ΓΕ.Π.Ε.) μεγάλο μέρος των ωρών που έχουν ζητηθεί από τις διευθύντριες και τους διευθυντές σε σχολεία όλων των βαθμίδων για τη διδασκαλία των Γερμανικών, παραμένουν ακάλυπτες. Έχουμε περάσει τα μέσα Οκτωβρίου και πολλά Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια δεν έχουν καθηγητές Γερμανικών. Στη β΄ φάση προσλήψεων δεν συμπεριλήφθηκε η ειδικότητα των Γερμανικών.

Επίσης με βάση την Υπουργική απόφαση υπ’ Αριθ. 53476/ΓΔ4 4 Απριλίου 2017: «Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων» καθώς και την Υπουργική απόφαση υπ’ αριθ. Αρ.Πρωτ: Φ52/40220/Δ1/05- 04-2023/ΥΠΑΙΘ : «Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2023-2024» αναφέρεται ότι: «Αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου του σχολικού́ έτους δεν έχει καλυφθεί́ η θέση του εκπαιδευτικού́ της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης, τότε οι μαθητές/τριες διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Οι αποφάσεις αυτές καταργούν επί της ουσίας το δικαίωμα της επιλογής των μαθητών στη δεύτερη ξένη γλώσσα. Πρόκειται για ένα εντελώς αντιπαιδαγωγικό σκεπτικό, με την επιβολή μιας ξένης γλώσσας η οποία δεν έχει επιλεγεί από τους μαθητές.

Αναγκάζονται έτσι οι γονείς να πληρώνουν ιδιωτικά φροντιστήρια για την εκμάθηση της δεύτερης ξένης γλώσσας που επιθυμούν τα παιδιά τους, λόγω της διαφορετικής επιλογής της πλειοψηφίας. Έτσι προκύπτει το εύλογο ερώτημα, για ποιους λόγους αφαιρείται η δυνατότητα για σχηματισμό ολιγομελών τμημάτων στην ξένη γλώσσα, όταν με βάση την ανακοίνωση της Επιτροπής στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στην Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και στην Επιτροπή των Περιφερειών (22.11.2005) «η εκμάθηση ξένων γλωσσών σε πολύ νεαρή ηλικία προσφέρει πλεονεκτήματα […], εφόσον οι τάξεις είναι αρκετά μικρές, […] και εφόσον αφιερώνεται επαρκής χρόνος στο αναλυτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών».

Επίσης σύμφωνα με την Π.Ε.ΚΑ.ΓΕ.Π.Ε. υπάρχει επιτακτική ανάγκη για σύσταση νέων οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την οποία είχε γίνει καταγραφή κενών και αναγκών κατά την περασμένη σχολική χρονιά, ενώ στη συνέχεια η διαδικασία πάγωσε και ουδέποτε ολοκληρώθηκε με αποτέλεσμα πολλές περιοχές της χώρας να παραμένουν χωρίς καμία οργανική θέση Καθηγητών Γερμανικών και ο σχηματισμός τμημάτων στα Δημοτικά των περιοχών αυτών να μοιάζει ανέφικτος παρόλη την επιθυμία των γονιών. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Προτίθεστε να παρέμβετε άμεσα για την κάλυψη όλων των κενών Γερμανικής Γλώσσας με προσλήψεις αναπληρωτών;

2. Θα γίνει άμεσα η κατανομή και σύσταση των οργανικών θέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες;

3. Για ποιους λόγους ένας μαθητής στην σημερινή εποχή της πολυγλωσσίας, είναι αναγκασμένος, με βάση τις ως άνω αναφερθείσες Υπουργικές Αποφάσεις, να μάθει μία ξένη γλώσσα, την οποία δεν επέλεξε, ενώ προσφέρεται η σχετική δυνατότητα στο Δημόσιο Σχολείο;

4. Προτίθεστε να διορθώσετε άμεσα την ως άνω αστοχία;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Δείτε επίσης

Προσλήψεις αναπληρωτών βήμα «σημειωτόν»: Ζητείται άμεση κάλυψη των κενών ΠΕ11 και ΠΕ11 Ειδικής Φυσικής Αγωγής 

Απαντήσεις για γραπτό ΑΣΕΠ-διορισμούς 2024-νέες οργανικές-προσλήψεις αναπληρωτών-τι δρομολογεί το Υπ. Παιδείας

Πιερρακάκης για Ψηφιακή Ενισχυτική Διδ/λία-Ψηφιακό απουσιολόγιο-Myschool-Επαγγ/κή Εκ/ση-Ιδ. Παν/μια 

Οι νέοι μισθοί στο δημόσιο με Πίνακες και παραδείγματα-Μισθολογικά κλιμάκια | Εγκύκλιος ΥΠ.ΟΙΚ 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση