Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πιερρακάκης για Ψηφιακή Ενισχυτική Διδ/λία-Ψηφιακό απουσιολόγιο-Myschool-Επαγγ/κή Εκ/ση-Ιδ. Παν/μια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πιερρακάκης για Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία-Ψηφιοποίηση απουσιολογίου, βιβλίου ύλης-Επανασχεδιασμό πλατφόρμας Myschool-Ιδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων.

Πιερρακάκης για Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία

Στην εφημερίδα “Πρώτο Θέμα” παραχώρησε συνέντευξη ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας για το σχέδιο πολιτικής που ανέπτυξε στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τώρα ακολουθεί στο Παιδείας, για τnv Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία, για τα συστατικά στοιχεία του νέου σχολείου, για την ψηφιοποίηση των «υπηρεσιακών έντυπων», όπως το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης, τις βαθμολογίες, για τον επανασχεδιασμό της πλατφόρμας MySchool και του συνόλου των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που λειτουργούν σε σχολεία και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για το σχέδιο νόμου που θα ρυθμίζει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ως παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα μας, για τη νομοθετική πρωτοβουλία για την επαγγελματική εκπαίδευση.

Αναλυτικά

Για το σχέδιο πολιτικής που ανέπτυξε στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τώρα ακολουθεί στο Παιδείας είπε:

  • Tο σύνθημα είναι «κάθε μέρα και μια μικρή αλλαγή».
  • Βήμα-βήμα, με συγκροτημένο σχέδιο, δημιουργική σκέψη, με τον πολίτη στο επίκεντρο και με επίγνωση ότι δεν υπάρχει περιθώριο για καθυστερήσεις.
  • Ο σχεδιασμός που έχουμε ήδη ξεκινήσει να υλοποιούμε προβλέπει αυτονόητα την εφαρμογή μεγάλων μεταρρυθμίσεων και ταυτόχρονα δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στην εκπαιδευτική καθημερινότητα, με στόχο τη διαρκή της αναβάθμιση.
  • Ολες αυτές οι «μικρές» αλλαγές θα οδηγήσουν τελικά σε μια μετρήσιμη και σημαντική βελτίωση των εκπαιδευτικών συνθηκών και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Για τnv Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία είπε:

  • Εχουμε δρομολογήσει τnv Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία, μια πρωτοβουλία που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει σημαντικά τους μαθητές να βελτιώσουν τις γνώσεις και τις επιδόσεις τους
  • Πρόκειται για ένα «ψηφιακό φροντιστήριο», το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης μαγνητοσκοπημένων και σε ζωντανή μετάδοση μαθημάτων και επιπλέον θα προσφέρει εργαλεία εμβάθυνσης και υποστήριξης.
  • Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς πρόκειται να δημιουργήσουμε βίντεο με πρότυπες παραδόσεις για όλη την έκταση της. Ετσι, ένας μαθητής που έχασε λόγω ασθένειας ή απλώς επιθυμεί να επαναλάβει την παράδοση μιας ενότητας, θα μπορεί να ανατρέχει στο σχετικό οπτικοακουστικό υλικό, αλλά και σε επιπλέον βοηθήματα: σημειώσεις, ασκήσεις, πρόσθετο διδακτικό υλικό. Επιπλέον, σε κάθε ενότητα ο μαθητής θα μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να χρησιμοποιήσει το εργαλείο της αυτοαξιολόγησης προκειμένου να επιβεβαιώσει ότι όντως εμπέδωσε το περιεχόμενο του συγκεκριμένου μαθήματος.
  • θα παρέχεται επιπλέον η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου οι μαθητές που το επιθυμούν να έχουν πρόσθετη υποστήριξη από εκπαιδευτικούς.
  • Η πλατφόρμα της Ψηφιακής Ενισχυτικής Διδασκαλίας θα υποστηρίζει και τη δυνατότητα υποβολής γραπτών ερωτήσεων από τους μαθητές και την απάντησή τους από εκπαιδευτικούς μέσω chat.
  • Η πιλοτική λειτουργία θα ξεκινήσει με δύο μαθήματα στην τρέχουσα σχολική χρονιά τον Φεβρουάριο και στόχος μας είναι στις αρχές του επόμενου έτους να τεθεί σε πλήρη λειτουργία.

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Για τα συστατικά στοιχεία του νέου σχολείου είπε:

  • Υπάρχουν στοιχεία που είναι πλέον κοινά αποδεκτό ότι πρέπει να αναπτύσσουν τα σχολεία ως δεξιότητες: η ομαδική δουλειά, η συναίσθηση της ιδιότητας του πολίτη, ο εθελοντισμός είναι μερικά από αυτά. Kυρίως, όμως, θέλουμε να μετατοπίσουμε το βάρος της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την απομνημόνευση στην κριτική σκέψη. Ολα αυτά θέλουμε να είναι τα συστατικά στοιχεία του νέου σχολείου.

Για την ψηφιοποίηση των «υπηρεσιακών έντυπων» είπε:

  • H ψηφιοποίηση δεν έχει ρόλο πρωταγωνιστή αλλά πολύτιμου αρωγού.
  • Η ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών στην εκπαίδευση  μπορεί να βοηθήσει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα να αφιερώσει περισσότερο χρόνο και ενέργεια στη διαδικασία της μάθησης.
  • Eπανασχεδιάζουμε το σύνολο των διαδικασιών -τόσο για όσες εξακολουθούν να πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία όσο και για εκείνες που έχουν ήδη ψηφιοποιηθεί- βάζοντας στο επίκεντρο τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
  • Τα λεγόμενο «υπηρεσιακά έντυπα», όπως το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης, οι βαθμολογίες, θα ψηφιοποιηθούν, δημιουργώντας και τις αντίστοιχες πλατφόρμες ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης με τα σχολεία.
  • Ταυτόχρονα, θα επανασχεδιάσουμε την πλατφόρμα MySchool και το σύνολο των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που λειτουργούν σε σχολεία και διευθύνσεις εκπαίδευσης.
  • Με τον τρόπο αυτό και σε συνδυασμό με την ενοποίηση όλων των πλατφορμών και των αποθετηρίων εκπαιδευτικού υλικού, θα κάνουμε τις διαδικασίες απλούστερες και φιλικότερες για όλους τους εμπλεκομένους.

Για το σχέδιο νόμου που θα ρυθμίζει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων είπε:

  • Σύντομα θα καταθέσουμε το σχέδιο νόμου που θα ρυθμίζει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ως παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα μας.
  • Στόχος μας είναι οι σχετικές συμπράξεις να προχωρήσουν άμεσα και τα νέα ιδρύματα να λειτουργήσουν το ταχύτερο δυνατόν.
  • Θα είμαστε αυστηροί στις ακαδημαϊκές και λειτουργικές προδιαγραφές, τις οποίες ήδη συνδιαμορφώνουμε με την ΕΘΑΑΕ.
  • Εχουμε θέσει ως στόχο την προσέλκυση των καλύτερων ξένων πανεπιστημίων και την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης και ακριβώς αυτό θα κάνουμε.

Για τη νομοθετική πρωτοβουλία για την επαγγελματική εκπαίδευση είπε:

  • Ψηλά στις προτεραιότητές μας βρίσκεται μια νομοθετική πρωτοβουλία η οποία θα έρθει να συμπληρώσει το νομοθετικό πλαίσιο που ξεκινήσαμε να αναδιαμορφώνουμε την προηγούμενη τετραετία.
  • Με τη ρύθμιση αυτή θέλουμε να αθροίσουμε τις δυνάμεις ΙΕΚ, ΕΠΑΛ και Επαγγελματικών Εργαστηρίων ώστε να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται με ενιαία φιλοσοφία στις τρέχουσες ανάγκες της οικονομίας δημιουργώντας επαγγελματίες σε πεδία που παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση, αλλά χαμηλή προσφορά.
  • Η χώρα χρειάζεται έναν συνολικό ανασχεδιασμό ως προς τον επιστημονικό και επαγγελματικό προσανατολισμό της. Αλλες έρευνες δείχνουν ότι έως το 2030 θα χρειαζόμαστε 16.000 πληροφορικούς κάθε χρόνο, τη στιγμή που σήμερα παράγουμε περίπου τους μισούς.
  • Η επαγγελματική εκπαίδευση και οι σπουδές STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) είναι δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα εκπαιδευτικών πεδίων στα οποία πρέπει να επενδύσουμε.

Δείτε επίσης

Οι νέοι μισθοί στο δημόσιο με Πίνακες και παραδείγματα-Μισθολογικά κλιμάκια | Εγκύκλιος ΥΠ.ΟΙΚ 

Τα νέα επιδόματα θέσεων ευθύνης των Στελεχών Εκπαίδευσης και οι βασικοί μισθοί Συμβούλων ΙΕΠ | Εγγραφο

Οικογενειακή παροχή εκπαιδευτικών: Πως διαμορφώνεται από 1ης.01.2024 σύμφωνα με το Υπ. Οικονομικών 

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία 

Εγγραφή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών | Ενημέρωση

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση