Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου στην Ολομέλεια της Βουλής.

Νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου βρίσκεται, σήμερα Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024, το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».

Δείτε τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής σε απευθείας μετάδοση

Η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου περατώθηκε – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

____________________________

Τι έγινε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων (ΕΜΥ) της Βουλής

Η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων συνήλθε σε τέσσερις συνεδριάσεις, στις 12, 15 και 17 Ιανουαρίου 2024, υπό την προεδρία του Προέδρου και του Αντιπροέδρου αυτής, κ. Χρήστου Κέλλα και κ. Χριστόδουλου Στεφανάδη, με αντικείμενο την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».

Στις συνεδριάσεις παρέστησαν ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, οι Υφυπουργοί Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κυρία Ζωή (Ζέττα) Μακρή και κυρία Ιωάννα Λυτρίβη, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, τον λόγο έλαβαν ο Εισηγητής της Πλειοψηφίας, κ. Εμμανουήλ Κόνσολας, η Εισηγήτρια της Μειοψηφίας, κυρία Ουρανία (Ράνια) Θρασκιά, ο Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ», κ. Στέφανος Παραστατίδης, ο Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ», κ. Ιωάννης Δελής, η Ειδική Αγορήτρια της Κ.Ο. «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ – ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ», κυρία Σοφία – Χάιδω Ασημακοπούλου, ο Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ», κ. Χαράλαμπος Κατσιβαρδάς, η Ειδική Αγορήτρια της Κ.Ο. «ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ», κυρία Μερόπη Τζούφη, ο Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ “ΝΙΚΗ”», κ. Σπυρίδων Τσιρώνης, ο Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ – ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ», κ. Αδαμάντιος Καραναστάσης, καθώς και οι Βουλευτές, κ.κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, Αθηνά Λινού, Νικόλαος Βλαχάκος, Σπυρίδων Μπιμπίλας και Δημήτριος Κυριαζίδης.

Κατά τις συνεδριάσεις της 12ης και 17ης Ιανουαρίου 2024, Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ – ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ» ορίσθηκε ο Βουλευτής, κ. Σπυρίδων Μπιμπίλας. Κατά τη συνεδρίαση της 17ης Ιανουαρίου 2024, Ειδική Αγορήτρια της Κ.Ο. «ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ», ορίσθηκε η Βουλευτής, κυρία Αθανασία (Σία) Αναγνωστοπούλου.

Στην Επιτροπή παρέστησαν και εξέθεσαν τις απόψεις τους επί του σχεδίου νόμου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρου 38 του Κανονισμού της Βουλής, οι κ.κ. Χρήστος Γούλας, Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Εργασίας της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας, Στυλιανή Μανουσογιωργάκη, Γενική Γραμματέας της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, Γεώργιος Κουτσοκώστας, Διευθυντής Εκπαίδευσης του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Σωτήριος Θεοδωρόπουλος, Μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών – Υπεύθυνος επιστημονικών θεμάτων, Φωτεινή Δούλη, Πρόεδρος του Συλλόγου Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής, 2 Ηλίας Τσιντώνης, Γενικός Γραμματέας του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ελλάδος και Νικόλαος Σεκεριάδης, Ταμίας του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ελλάδος, Ιωάννα Σιοτρόπου, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών ΙΕΚ και Βασίλειος Αδαμόπουλος, Μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών ΙΕΚ, Αικατερίνη Βασιλείου, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Σωματείου Εκπαιδευτών Δημοσίων ΙΕΚ και Ιωάννης Γιαννακλής, Μέλος του Σωματείου Εκπαιδευτών Δημοσίων ΙΕΚ και Αναστάσιος Κακούρος, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Δημοσίων ΙΕΚ.

Επίσης, εξέθεσαν τις απόψεις τους επί του σχεδίου νόμου, σύμφωνα με το άρθρο 38 του Κανονισμού της Βουλής, μέσω υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης (άρθρο 38§9), οι κ.κ. Ντόρα Οικονόμου, Διευθύντρια του Τομέα Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, Δέσποινα Βαλάση, Επιστημονική Σύμβουλος του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας, Αντώνιος Μέγγουλης, Διευθυντής, Νομικός Σύμβουλος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Σάββας Φωτιάδης, Πρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπουργείου Παιδείας και Ιωάννης Βαρδακαστάνης, Πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία.

Ο Εισηγητής της Πλειοψηφίας και ο Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ» εισηγήθηκαν την ψήφιση του ανωτέρω σχεδίου νόμου, η Εισηγήτρια της Μειοψηφίας, ο Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ», ο Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ», η Ειδική Αγορήτρια της Κ.Ο. «ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» και ο Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ “ΝΙΚΗ”» το καταψήφισαν, ενώ η Ειδική Αγορήτρια της Κ.Ο. «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ – ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ» και ο Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ – ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ» επιφυλάχθηκαν για την τελική τοποθέτησή τους κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου στη Βουλή.

Τέλος, η Επιτροπή, αφού έλαβε υπόψη τις αγορεύσεις των Εισηγητών, των Ειδικών Αγορητών, καθώς και των μελών της, προτείνει την αποδοχή, κατά πλειοψηφία, του ως άνω σχεδίου νόμου, κατ’ αρχήν, κατ’ άρθρο και στο σύνολό του και εισηγείται την ψήφισή του από τη Βουλή, ως έχει.

Τι είπε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ Κυριάκος Πιερρακάκης 

O Υπουργός ΠΑΙΘΑ κος Κυριάκος Πιερρακάκης τοποθετήθηκε επί του νομοσχεδίου στην ΕΜΥ – Δείτε τι είπε ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Τροπολογία για τη διαδικασία επιλογής Οργανωτικών Συντονιστών ΚΕΕΚ κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ-Αύριο η απάντηση του ΥΠΑΙΘΑ 

____________________________

Ακολουθεί η ανάλυση του νομοσχεδίου και οι παρατηρήσεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής

Με το φερόµενο προς συζήτηση και ψήφιση νοµοσχέδιο επιδιώκεται η αναδιάρθρωση του Εθνικού Συστήµατος Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.), µε απώτερο στόχο την αναβάθµιση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των αποφοίτων, καθώς και την αποτελεσµατική ένταξη των νέων στην τοπική κοινωνία και οικονοµία.

Το νοµοσχέδιο, µετά την επεξεργασία του από τη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, αποτελείται από εννέα (9) κεφάλαια και σαράντα (40) άρθρα.

Στο Κεφάλαιο Α΄ (άρθρα 1 και 2) καθορίζεται ο σκοπός (άρθρο 1) και το αντικείµενο (άρθρο 2) του νοµοσχεδίου.

Το Κεφάλαιο Β΄ (άρθρα 3 έως 12) ρυθµίζει ζητήµατα σχετικά µε τις Σχολές Ανώτερης Επαγγελµατικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ), όπως πλέον, κατά το άρθρο 3, µετονοµάζονται τα Ινστιτούτα Επαγγελµατικής Κατάρτισης (ΙΕΚ). Στο άρθρο 4 καθορίζεται ο σκοπός των ΣΑΕΚ, στον οποίο περιλαµβάνεται ρητώς και η διασύνδεση µε την αγορά εργασίας. Τα άρθρα 5 και 6 περιέχουν ειδικές ρυθµίσεις για τις Σχολές Ανώτερης Επαγγελµατικής Κατάρτισης για άτοµα µε αναπηρία. Το άρθρο 7 ορίζει τους τοµείς στους οποίους οργανώνονται οι ΣΑΕΚ και το άρθρο 8 καθορίζει τη διάρκεια φοίτησης, η οποία ανέρχεται από τέσσερα έως, κατ’ ανώτατο όριο, έξι συνολικά εξάµηνα. Τα άρθρα 9, 10 και 11 περιέχουν ρυθµίσεις για τις αρµοδιότητες των Γραφείων Επαγγελµατικής Ανάπτυξης και Σταδιοδροµίας των ΣΑΕΚ (άρθρο 9), την χρηµατοδότηση προγραµµάτων αναβάθµισης δεξιοτήτων, επικαιροποίησης ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ γνώσεων και εκπαίδευσης εκπαιδευτών πρακτικής άσκησης (άρθρο 10), και τη λειτουργία ηλεκτρονικής πύλης και ειδικής ηλεκτρονικής εφαρµογής (άρθρο 11), ενώ το άρθρο 12 περιέχει επιµέρους εξουσιοδοτικές διατάξεις.

Το Κεφάλαιο Γ΄ (άρθρο 13) ρυθµίζει ζητήµατα των Κέντρων Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ), τα οποία έχουν ως αποστολή την ενίσχυση της σύζευξης της Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης µε την αγορά εργασίας, καθώς και µε τις ανάγκες και την ιδιαίτερη φυσιογνωµία της τοπικής κοινωνίας και οικονοµίας. Οι επιµέρους ρυθµίσεις αφορούν στη διοίκηση και λειτουργία τους, περιλαµβανοµένου του Οργανωτικού Συντονιστή, ως οργάνου διοίκησης αυτών.

Το Κεφάλαιο Δ΄ (άρθρα 14 έως 17) περιέχει ρυθµίσεις που τροποποιούν διατάξεις για τα Πρότυπα Επαγγελµατικά Λύκεια, ιδίως ως προς τα όργανα διοίκησης (άρθρο 14), ως προς την πρακτική άσκηση (άρθρο 15), τη συµµετοχή σε οργανωµένα προγράµµατα δηµιουργίας εικονικών επιχειρήσεων (άρθρο 16), όπως και επιµέρους εξουσιοδοτικές διατάξεις (άρθρο 17).

Το Κεφάλαιο Ε΄ (άρθρα 18 έως 27) τροποποιεί διατάξεις για τα Επαγγελµατικά Λύκεια. Ειδικότερα, µε το άρθρο 18 διευρύνονται οι σκοποί των Επαγγελµατικών Λυκείων, ιδίως ως προς την προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας στην πράξη, και την ανάπτυξη ερευνητικών και εκπαιδευτικών συνεργασιών µε τη συνδροµή των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων και των επιχειρήσεων της οικείας περιοχής. Με τα άρθρα 19, 20, 21 και 22 επέρχονται τροποποιήσεις ως προς τη διοίκηση των Επαγγελµατικών Λυκείων, και ιδίως, ως προς τον αριθµό των υποδιευθυντών (άρθρο 19), τα όργανα διοίκησης (άρθρο 20), την Επιτροπή Συντονισµού (άρθρο 21) και τους Τοµεάρχες τους (άρθρο 22). Με το άρθρο 23 ρυθµίζεται η συνεργασία µε επιχειρήσεις του δηµόσιου ή ιδιωτικού τοµέα και η εφαρµογή καινοτόµων εκπαιδευτικών µεθόδων, καθώς και η ιατροφαρµακευτική και νοσοκοµειακή περίθαλψη των µαθητών σε περίπτωση ατυχήµατος κατά την πρακτική άσκησή τους. Με το άρθρο 24 καθιερώνεται Εβδοµάδα Προσανατολισµού στα Επαγγελµατικά Λύκεια και οργανώνεται η συµµετοχή των µαθητών σε προγράµµατα δηµιουργίας εικονικών επιχειρήσεων. Τα άρθρα 25 και 26 περιέχουν διατάξεις για τα Εργαστηριακά Κέντρα και τα προγράµµατα σπουδών των επαγγελµατικών λυκείων, αντιστοίχως, και το άρθρο 27 περιέχει επιµέρους εξουσιοδοτικές διατάξεις.

Το Κεφάλαιο ΣΤ΄ (άρθρα 28 έως 32) περιέχει διατάξεις για τις λεγόµενες «δοµές διακυβέρνησης» του Εθνικού Συστήµατος Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Ειδικότερα, µε το άρθρο 28 επέρχονται τροποποιήσεις στη σύνθεση του Κεντρικού Συµβουλίου Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Με το άρθρο 29 επέρχονται τροποποιήσεις στη σύνθεση και 2 τις δράσεις του Συµβουλίου Σύνδεσης µε την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας, και µε το άρθρο 30 εισάγονται σχετικές εξουσιοδοτικές διατάξεις. Τέλος, µε τα άρθρα 31 και 32 παρέχεται η δυνατότητα ίδρυσης Επαγγελµατικών Σχολών Κατάρτισης για άτοµα µε αναπηρία.

Το Κεφάλαιο Ζ΄ (άρθρα 33 έως 37) περιέχει λοιπές διατάξεις για ζητήµατα επαγγελµατικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Ειδικότερα, το άρθρο 33 ρυθµίζει την επιλογή των υποδιευθυντών δηµόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελµατικής Κατάρτισης, το άρθρο 34 παρέχει εξουσιοδότηση για την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτών επαγγελµατικής κατάρτισης δηµόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελµατικής Κατάρτισης, το άρθρο 35 τροποποιεί την ηµεροµηνία από την οποία τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης υποχρεούνται να παρέχουν πιστοποιηµένα προγράµµατα, και το άρθρο 36 ρυθµίζει την καταχώριση και άντληση των στοιχείων εγγραφής και φοίτησης των καταρτιζόµενων Αρχικής Επαγγελµατικής Κατάρτισης στο και από το Πληροφοριακό Σύστηµα Διαχείρισης Κατάρτισης «ΠΗΓΑΣΟΣ». Με το άρθρο 37 παρέχεται η δυνατότητα σύστασης υπηρεσιών συντονισµού µονάδων επαγγελµατικής κατάρτισης σε υπουργεία και νοµικά πρόσωπα δηµοσίου δικαίου. Τέλος, το Κεφάλαιο Η΄ περιέχει µεταβατικές και καταργούµενες διατάξεις (άρθρα 38 και 39, αντιστοίχως) και το Κεφάλαιο Θ΄ (άρθρο 40) ορίζει την έναρξη ισχύος του νόµου.

ΙΙ. Παρατηρήσεις επί του άρθρου 13

1. Με το άρθρο 13 επιτρέπεται η ίδρυση Κέντρων Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) που έχουν ως αποστολή, µεταξύ άλλων, την ενίσχυση της σύζευξης της Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης µε την αγορά εργασίας, καθώς και µε τις ανάγκες και την ιδιαίτερη φυσιογνωµία της τοπικής κοινωνίας και οικονοµίας. Στα Κέντρα Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.), εντάσσονται εκπαιδευτικές δοµές επαγγελµατικής εκπαίδευσης και κατάρτισης µε κοινό τοπικό προσδιορισµό, που διατηρούν την αυτονοµία και την οργανική διάρθρωσή τους.

Για την ίδρυση Κ.Ε.Ε.Κ. απαιτείται υποχρεωτικά α) µία (1) δοµή επαγγελµατικής εκπαίδευσης (Πρότυπο Επαγγελµατικό Λύκειο – Π.ΕΠΑ.Λ., ή Επαγγελµατικό Λύκειο – ΕΠΑ.Λ.), και ένα (1) Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.), και β) τουλάχιστον µία (1) εκ των ακολούθων δοµών: Επαγγελµατική Σχολή Κατάρτισης και Σχολή Ανώτερης Επαγγελµατικής Κατάρτισης. Περαιτέρω, ρητώς αποκλείεται η ίδρυση Κ.Ε.Ε.Κ., όταν στο ίδιο κτήριο λειτουργεί Γυµνάσιο ή Γενικό Λύκειο (ΓΕ.Λ.). Η ίδρυση των εν λόγω Κέντρων αποσκοπεί στη διαµόρφωση σηµαντικών συνεργειών, τόσο ως προς την σύζευξη µε την αγορά εργασίας και την τοπι3 κή κοινωνία και οικονοµία, όσο και ως προς τη βέλτιστη αξιοποίηση του χώρου και της διαθέσιµης υποδοµής. Παραλλήλως, από την τυχόν συστέγαση των επιµέρους δοµών είναι πιθανός και ο συγχρωτισµός ανηλίκων και ενηλίκων προσώπων, εφηβικής και µετεφηβικής ηλικίας, που φοιτούν σε διαφορετικές κατά το άρθρο 16Σ βαθµίδες εκπαίδευσης. Δεδοµένου του ευάλωτου χαρακτήρα των πρώτων, κατά τον βαθµό ωρίµανσης, και δεδοµένης της υποχρέωσης προστασίας της νεότητος (άρθρο 21 παρ. 3 του Συντάγµατος), ο ορθολογικός κατά το Σύνταγµα σχεδιασµός των οικείων δοµών προϋποθέτει τη λήψη υπόψη, κατά τα πορίσµατα της επιστήµης, του κινδύνου πιθανών ψυχοκοινωνικών παρενεργειών και των τρόπων αποτροπής και ελέγχου τους. Το εν λόγω κριτήριο µπορεί να λαµβάνεται υπόψη κατά την έκδοση των κανονιστικών αποφάσεων του προτεινόµενου µε το άρθρο 13 νέου άρθρου 40ΙΑ παρ. 1 και 2 του ν. 4763/2020.

2. Με το προτεινόµενο νέο άρθρο 40Η του νόµου 4763/2020, σε κάθε Κέντρο Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης συνιστάται θέση Οργανωτικού Συντονιστή, η οποία πληρούται κατόπιν ανοικτής πρόσκλησης. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος περιλαµβάνει τα απαιτούµενα προσόντα και τα πρόσθετα «επιθυµητά» προσόντα «τα οποία συνεκτιµώνται», τον τρόπο και τα δικαιολογητικά απόδειξης των προσόντων που λαµβάνονται υπόψη για την αξιολόγηση των υποψηφίων, την ακριβή προθεσµία υποβολής των αιτήσεων και τον τρόπο υποβολής τους, καθώς και τη διενέργεια προσωπικής συνέντευξης των υποψηφίων. Περαιτέρω, κατά το προτεινόµενο νέο άρθρο 40ΙΑ παρ. 4 του ν. 4763/2020, µε απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευµάτων και Αθλητισµού, καθορίζονται, µεταξύ άλλων, τα ειδικότερα προσόντα και ο τρόπος µοριοδότησης των κριτηρίων επιλογής, καθώς και οι προϋποθέσεις διενέργειας προσωπικής συνέντευξης. Η παροχή εξουσιοδότησης προς καθορισµό των επιµέρους προσόντων και των προϋποθέσεων διενέργειας της συνέντευξης αποτελεί ειδικότερο ζήτηµα κατά την έννοια του άρθρου 43 παρ. 2 του Συντάγµατος, µε τη διευκρίνηση ότι ο εν λόγω καθορισµός οριοθετείται από τις συνταγµατικές αρχές της αξιοκρατίας και διαφάνειας, που διέπουν τις οικείες διαδικασίες, όπως αυτές έχουν εξειδικευθεί στη νοµολογία του Συµβουλίου της Επικρατείας.

Περαιτέρω, το ίδιο ως άνω άρθρο 40Η παρ. 6 ορίζει ότι η θητεία του Οργανωτικού Συντονιστή µπορεί να λήξει πρόωρα, µε απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευµάτων και Αθλητισµού, για σπουδαίο λόγο που ανάγεται σε πληµµελή εκτέλεση των καθηκόντων του ή µη υλοποίηση των αποφάσεων του Συµβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ. ή αδυναµία εκτέλεσης των καθηκόντων του, καθώς επίσης και αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις δυνητικής θέσης σε αργία. Ο Οργανωτικός Συντονιστής, κατά το προτεινόµενο νέο άρθρο 40Θ, 4 µεταξύ άλλων, επιβλέπει την εφαρµογή της πολιτικής και την υλοποίηση των αποφάσεων του Συµβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ., και µεριµνά για την ορθή εφαρµογή των αποφάσεων των οργάνων διοίκησης του Κέντρου.

Ανακύπτει, ωστόσο, το ερώτηµα αν δικαιολογείται η πρόωρη λήξη σε περίπτωση που η µη υλοποίηση των αποφάσεων του Συµβουλίου δεν ανάγεται σε πληµµελή εκτέλεση των καθηκόντων του Συντονιστή ή αν η µη υλοποίηση των αποφάσεων του Συµβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ. είναι κρίσιµη µόνο ως ιδιαίτερη περίπτωση πληµµελούς εκτέλεσης που συνιστά σπουδαίο λόγο. Περαιτέρω, ερωτάται µε ποιά διαδικασία ειδικότερα θα διαπιστώνεται η συνδροµή των εν λόγω ουσιαστικών προϋποθέσεων πρόωρης λήξης της θητείας του Οργανωτικού Συντονιστή.

____________________________

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 40 άρθρα και 9 Κεφάλαια τα εξής:

  1. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
  2. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΧΟΛΕΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ –ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4763/2020
  3. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤ1 ΣΤΟΝ Ν. 4763/2020
  4. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ 17Β, 18, 19 ΚΑΙ 21 Ν. 4763/2020
  5. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν.4186/2013
  6. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΔΟΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ 5, 6, 8, 11 ΚΑΙ 15 Ν. 4763/2020
  7. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
  8. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
  9. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ

Δείτε το νομοσχέδιο ΕΔΩ

Δείτε την Αιτιολογική Εκθεση ΕΔΩ

_________________________________

Σύμφωνα με τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ Κ. Πιερρακάκη με το εν λόγω σχέδιο νόμου επιχειρείται:

α) η αναβάθμιση περαιτέρω της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και η ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην επαγγελματική εκπαίδευση και στην επαγγελματική κατάρτιση και παράλληλα η προώθηση συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.).,

β) η ίδρυση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) με στόχο την σύζευξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την αγορά εργασίας, καθώς και με τις ανάγκες και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, μέσω της βέλτιστης αξιοποίησης της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, και

γ) η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), με στόχο την ποιοτική αναβάθμισή τους, αλλά και τη διεύρυνση του πεδίου παρέμβασής τους. Οι Σ.Α.Ε.Κ. αναδιαρθρώνονται για να διαδραματίσουν αναβαθμισμένο ρόλο στην ενεργό διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, με ιδιαίτερη μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε υπηρεσίες ποιοτικής επαγγελματικής κατάρτισης των ατόμων με αναπηρία.

δ) η ενίσχυση του περιφερειακού σκέλους της διακυβέρνησης του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μέσω συγκεκριμένων βελτιώσεων και προσαρμογών του τρόπου λειτουργίας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.),

ε) η μεταφορά στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά, από την ίδρυσή τους, στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.), καθώς και, συνολικά, ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Επικράτεια.

_________________________________

Η Διαβούλευση

Με 621 σχόλια επί των 34 άρθρων του, έληξε η δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Συζήτηση για το νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη Βουλή 

Η Επαγγελματική Εκπαίδευση στη Βουλή: Το χρονοδιάγραμμα συζήτησης-ψήφισης του νομοσχεδίου 

ΟΛΤΕΕ για νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Η ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο είναι επιτακτική 

Πιερρακάκης για μεταρρύθμιση ΑΕΙ: Εθνικό συμφέρον να πραγματοποιηθεί με λογική συναίνεσης

Πιερρακάκης-εκπαίδευση 2024: Μεγάλες τομές σε όλες τις βαθμίδες-3 πυλώνες παρεμβάσεων 

Εκθεση Συνηγόρου του Πολίτη: Σοβαρά προσκόμματα στην εκπαιδευτική συμπερίληψη-Πόρισμα χωρίς ανταπόκριση

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση