Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών-Education Reform: Η εκπαίδευση αλλάζει-Μετάβαση από την εποχή γνώσεων μόνο, στην εποχή γνώσεων και δεξιοτήτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών-Education Reform: Η εκπαίδευση αλλάζει με τη μετάβαση από την εποχή των γνώσεων μόνο, στην εποχή των γνώσεων και δεξιοτήτων.
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών-Education Reform

Από 10 έως 15 Μαΐου 2021

Η εκπαίδευση αλλάζει με τη μετάβαση από την εποχή των γνώσεων μόνο, στην εποχή των γνώσεων και δεξιοτήτων
Την ανάγκη από τη εποχή των γνώσεων να περάσουμε στην εποχή των γνώσεων και των δεξιοτήτων, τόνισαν οι ομιλητές του πάνελ “Education Reform” μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση
Ο Ιωακείμ Γρυσπολάκης, πρώην πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης και μαθηματικός,

στην παρέμβασή του τόνισε πως οι μεγάλες παθογένειες της εκπαίδευσης είναι η έλλειψη βασικών γνώσεων και κριτικής σκέψη των μαθητών και φοιτητών. Δυστυχώς, συνέχισε, οι Έλληνες μαθητές σε κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες βρίσκονται στις χαμηλότερες θέσεις στους πίνακες του ΟΟΣΑ.

Η Ελλάδα διαθέτει πολλαπλάσιους νομικούς, γιατρούς, μηχανικούς και πτυχιούχους θετικών επιστημών, συνέχισε, από όσους μπορεί να απασχολήσει. Συγχρόνως, είναι πλέον διαπιστωμένο ότι το εκπαιδευτικό σύστημα παράγει αποφοίτους, των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες δεν είναι του επιπέδου που χρειάζονται οι επιχειρήσεις και είναι απαραίτητες για την εκπόνηση ερευνητικών προγραμμάτων.

Οπότε είναι κρίσιμο στοιχείο, συμπλήρωσε ο κ. Γρυσπολάκης, να δοθεί έμφαση στην επαγγελματική κατάρτιση

Η παρακολούθηση του online Φόρουμ είναι ελεύθερη με εγγραφή στο delphiforum.gr/register  

Νίκη Κεραμέως, Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων

Η Νίκη Κεραμέως, υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων,

ανέφερε πως είναι απαραίτητη η αλλαγή φιλοσοφίας στο σχολείο, εκτός από τη μετάδοση γνώσης το πρόγραμμα πρέπει να εμπλουτιστεί με την καλλιέργεια δεξιοτήτων.

Οι νέοι γίνονται αποδέκτες τεράστιου όγκου πληροφοριών οπότε είναι απαραίτητο να αποκτήσουν κριτική σκέψη, συνέχισε η Υπουργός. Σε αυτό θα συμβάλουν η ενίσχυση των δεξιοτήτων και οι πολλαπλές πηγές γνώσεων. «Εντάσσουμε τη βιωματική μάθηση με 453 καινούργια προγράμματα.

Προχωράμε στο πολλαπλό βιβλίο για να δώσουμε ελευθερία κινήσεων στους εκπαιδευτικούς» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από τον προσεχή Σεπτέμβρη, όπως είπε, γίνεται υποχρεωτικό το δίχρονο νηπιαγωγείο για παιδιά από 4 ετών, ενώ ενισχύονται τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία σε κάθε κεντρική Περιφέρεια της χώρας.
Βασικός στόχος, συνέχισε η κα Κεραμέως, είναι η διασύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας.

Ήδη από τη Δευτέρα Δημοτικού οι μαθητές θα ξεκινούν μαθήματα στα εργαστήρια δεξιοτήτων και θα έρχονται σε επαφή με τα επαγγέλματα, κατέληξε.
Δείτε τους 5 βασικούς άξονες μεταρρυθμίσεων για την παιδεία όπως τους παρουσίασε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως ΕΔΩ

Γιάννης Αντωνίου, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Ο Γιάννης Αντωνίου πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,
τόνισε πως πρέπει να αλλάξει ο τρόπος προσέγγισης της μάθησης και των μαθητών μας. Από ένα μοντέλο με παθητικούς μαθητές που αποστηθίζουν να μεταβούμε σε ένα μοντέλο με ενεργούς μαθητές, δηλαδή από τη διδασκαλία στην ουσιαστική μάθηση.
Βασικός στόχος είναι οι μαθητές να μαθαίνουν να είναι δημιουργικοί, να σκέφτονται κριτικά. Πρόσθεσε πως είναι απαραίτητο να γενικευτούν τα εργαστήρια δεξιοτήτων με ενεργή γνώση και να δοθεί έμφαση στη βιωματική μάθηση.
Η εκπαίδευση αλλάζει με σημαντικές αλλαγές σε τέσσερις πυλώνες. Δημιουργούνται νέα προγράμματα σπουδών, ενώ απαραίτητο είναι το συμπληρωματικό  ψηφιακό υλικό που συνοδεύει τα προγράμματα σπουδών, το πολλαπλό βιβλίο και η τράπεζα θεμάτων
Ωστόσο όπως σημείωσε είναι πολύ βασικό στοιχείο να υπάρξει σχέδιο επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών σε αυτά τα νέα προγράμματα διδασκαλίας.
Από την πλευρά του ο Λεωνίδας Καστανάς, φυσικός, καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
σημείωσε πως η μέση εκπαίδευση είναι απαξιωμένη στην ελληνική κοινωνία με τρανή απόδειξη ότι οι γονείς εμπιστεύονται τα φροντιστήρια Πρόσθεσε πως ένα σχολείο είναι αξιόπιστο όταν συνεχώς αξιολογεί μαθητές και καθηγητές.
Χρειαζόμαστε σχολεία σύγχρονα με νέες υλικοτεχνικές υποδομές. Τόνισε χαρακτηριστικά πώς «το σχολείο πρέπει να είναι δημοκρατικό, ανοιχτό στην κοινωνία, στο οποίο λείπουν οι εκφοβισμοί και οι καταλήψεις. Είναι απαραίτητη η αλλαγή πορείας της εκπαίδευσης. Από τη εποχή των γνώσεων μόνο, να περάσουμε στην εποχή των γνώσεων και των δεξιοτήτων, κατέληξε.

Στην ιστοσελίδα του Φόρουμ (www.delphiforum.gr) μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του Φόρουμ καθώς και τους 1000 και πλέον επιβεβαιωμένους ομιλητές από την  Ελλάδα και το εξωτερικό.Η παρακολούθηση του online Φόρουμ είναι ελεύθερη με εγγραφή στο delphiforum.gr/register  

Δείτε επίσης

ΙΕΠ-Διημερίδα: “Η Λογοτεχνία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Κριτική και Προγράμματα Σπουδών”, 21 και 22 Μαΐου 2021
Μεταπτυχιακές Σπουδές στο ΑΠΘ: Διαδικτυακή παρουσίαση των προγραμμάτων στις 18 Μαΐου
Δωρεάν μεταπτυχιακό στα Θεωρητικά και Εφαρμοσμένα Μαθηματικά: Από το Πανεπιστήμιο Πατρών
Μεταπτυχιακό χωρίς δίδακτρα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων: Πρόσκληση του Πανεπιστημίου Πατρών

Πριν φύγετε

Σκέρτσος: 11.532 θετικά self test-Πως θα μετακινούμαστε από 14.05-Γιατί ανοίγουμε με τα κρούσματα ψηλά
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση