Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σοφία Ζαχαράκη-απoλογισμός 2020: Στη διαδρομή της μάθησης κανένας δρόμος δεν μπορεί να καταλήγει σε αδιέξοδο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σοφία Ζαχαράκη-απoλογισμός 2020: Στη διαδρομή της μάθησης κανένας δρόμος δεν μπορεί να καταλήγει σε αδιέξοδο! – Αρθρο στην Εφημερίδα των Συντακτών.

Σοφία Ζαχαράκη-απoλογισμός 2020

Με άρθρο της στην Εφημερίδα των Συντακτών η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη κάνει τον απολογισμό του 2020, αναφορικά με τα πεπραγμένα στον χώρο της εκπαίδευσης.

Η κα Ζαχαράκη αναφέρθηκε μεταξύ άλλων:
  • Στην αναβάθμιση των ωρολόγιων προγραμμάτων
  • Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
  • Στην καθολική εφαρμογή δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
  • Στην πρόσληψη Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα γενικά σχολεία
  • Στα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
  • Στο νόμο της  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
  • Στην ένταξη μαθητών προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα
  • Στους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή
  • Στις προσλήψεις αναπληρωτών
  • Στο μέτωπο κατά της πανδημίας κορονοϊού-Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Αναλυτικά
Σοφία Ζαχαράκη-απoλογισμός 2020
Στη διαδρομή της μάθησης κανένας δρόμος δεν μπορεί να καταλήγει σε αδιέξοδο!

Σοφία Ζαχαράκη

Μια χρονιά δύσκολη, μια χρονιά με απροσδόκητα εμπόδια, που δοκίμασε την υπομονή, τις αντοχές και τις δυνάμεις μας, φτάνει στο τέλος.

Αναλαμβάνοντας την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων δεσμευτήκαμε για την αναμόρφωση, τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική βελτίωση της παιδείας που παρέχεται συνολικά στη χώρα μας.

Προσπαθήσαμε λοιπόν να μετατρέψουμε την κρίση της πανδημίας σε ευκαιρία. Αλλωστε, το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές αναδεικνύονται σταδιακά στους μελλοντικούς πολίτες, εκεί όπου, στην ουσία, δημιουργείται ο χάρτης της κοινωνίας τού αύριο.

Αναβάθμιση των ωρολόγιων προγραμμάτων

Η αναβάθμιση των ωρολόγιων προγραμμάτων, ώστε να περιλαμβάνουν δραστηριότητες με τις οποίες επιδιώκεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων –τόσο ατομικών όσο και κοινωνικών–, οι οποίες θα διευκολύνουν σημαντικά την καλύτερη προσαρμογή και την κοινωνικοποίηση των παιδιών, ήταν πλέον απαραίτητη.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ξεκινήσαμε φέτος λοιπόν πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων σε πάνω από 200 σχολεία όλης της χώρας.

Εκεί, τα παιδιά έρχονται σε άμεση επαφή μέσα από το ωρολόγιο πρόγραμμα με κρίσιμα ζητήματα που υπερβαίνουν τη σχολική εκπαίδευση, όπως είναι η υγιεινή διατροφή, η οδική ασφάλεια, η σεξουαλική αγωγή, η οικολογική συνείδηση, η πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, ο εθελοντισμός, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, οι τεχνολογίες αιχμής, η επιχειρηματικότητα.

Δώσαμε τη δυνατότητα σε μαθήτριες και μαθητές του Νηπιαγωγείου να γνωρίσουν τα Αγγλικά μέσα από μορφή δραστηριοτήτων

Με ένα πρόγραμμα που εφαρμόζεται πιλοτικά στην Ελλάδα με την πρωτοποριακή συνύπαρξη νηπιαγωγού και εκπαιδευτικού της αγγλικής γλώσσας μέσα στην τάξη.

Καθολική εφαρμογή δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης

Είμαστε πλέον πολύ κοντά στην καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με μόλις 5 δήμους να προετοιμάζονται για ένταξη το σχολικό έτος 2021-2022.

Καθιερώσαμε την ηλεκτρονική εγγραφή στο Νηπιαγωγείο προσθέτοντας έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των μέτρων διευκόλυνσης των γονέων και κηδεμόνων αλλά και των εργαζομένων στις Διευθύνσεις και τα σχολεία μας.

Αυξήσαμε τον προϋπολογισμό του προγράμματος Ολοήμερων Σχολείων για τη διεύρυνση της λειτουργίας τους χωρίς κανέναν πλέον περιορισμό στην εγγραφή των μαθητών.

Ενισχύσαμε τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, έναν θεσμό που έτυχε θετικής υποδοχής όπως φάνηκε και από τη συμμετοχή στις κληρώσεις και τις εξετάσεις το καλοκαίρι του 2019.

Πρόσληψη Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα γενικά σχολεία

Προχωράμε για πρώτη φορά στην πρόσληψη 2.800 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα γενικά σχολεία, δίνοντας έτσι έμφαση στην άμεση στήριξη των μαθητριών και μαθητών μας, με στόχο την ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας που τόσο ανάγκη έχουμε ειδικά στις παρούσες συνθήκες.

Προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών

Δίνουμε έμφαση στα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας, ώστε να εξοπλιστούν με τα κατάλληλα επιστημονικά εργαλεία και παιδαγωγικές μεθόδους για τα νέα πιλοτικά προγράμματα, τα προγράμματα σπουδών, τη διαχείριση κρίσεων.

Νόμος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Με τον νέο νόμο στοχεύσαμε στο να καταστεί η επαγγελματική εκπαίδευση μία συνειδητή επιλογή με περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες προς όλους.

Με ενιαία, εθνική στρατηγική, με διαπερατότητα των επιλογών, με αρμόδια τοπικά και περιφερειακά συμβούλια και σύνδεση με την αγορά εργασίας. Σημαντικός πυλώνας του εγχειρήματός μας, η εκπαίδευση που παρέχεται στα σχολεία μας, τα ΕΠΑ.Λ.

Αυτή τη χρονιά ιδρύσαμε 7 νέα ΕΠΑ.Λ. και 3 νέα Εργαστηριακά Κέντρα και όλα στην Περιφέρεια, αλλά πετύχαμε συγχρόνως την αύξηση του προϋπολογισμού κατά 5 εκατ. € του προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. για την ενίσχυση των παραπάνω από 108.000 φοιτούντων μαθητών των ΕΠΑ.Λ. της χώρας.

Προωθούμε την ίδρυση Προτύπων ΕΠΑ.Λ. αναδεικνύοντας τη σπουδαία λειτουργία τους ως πεδίου επαγγελματικής καινοτομίας, καταξίωσης και ανάδειξης δεξιοτήτων.

Η ίδρυσή τους δεν είναι μια απόπειρα δημιουργίας υποτιθέμενων ελίτ με σκοπό την υποβάθμιση των λοιπών σχολείων όπως ακούσαμε στη Βουλή.

Εχει ουσία και αξία. Τα σχολεία αυτά λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές καλών πρακτικών και ως πόλοι μέσω των οποίων αυτές διαχέονται στα υπόλοιπα σχολεία της επικράτειας.

Ενταξη μαθητών προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα

Είναι σταθερή η βούληση και συνεχής η προσπάθεια όλων μας για να πετύχουμε τον στόχο της ένταξης των μαθητών προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα, κόντρα στα προβλήματα και στις δυσκολίες που η πανδημία επέτεινε.

Μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή

Στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση προχωρήσαμε σε 4.500 μόνιμους διορισμούς, τους πρώτους την τελευταία δεκαετία. Και προϋπολογίσαμε άλλους 10.500 διορισμούς για τη γενική εκπαίδευση, 5.250 για το σχολικό έτος 2020-21 και άλλους 5.250 το σχολικό έτος 2021-22.

Προσλήψεις αναπληρωτών

Εξασφαλίστηκαν πρόσθετα κονδύλια, συνολικού ύψους 333 εκατομμυρίων €, για περαιτέρω προσλήψεις αναπληρωτών, με αποτέλεσμα να υπάρχει φέτος, τόσο σε επίπεδο γενικής εκπαίδευσης όσο και ειδικής αγωγής, για πρώτη φορά σε τέτοιο βαθμό κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών τόσο νωρίς στη σχολική χρονιά. Εκπαιδευτικών, που μάλιστα για πρώτη φορά ανέλαβαν υπηρεσία νωρίτερα από ποτέ κατευθείαν στη σχολική μονάδα τους και όχι στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, με επαναφορά της διπλής μοριοδότησης στα δυσπρόσιτα μέρη.

Το μέτωπο κατά της πανδημίας κορονοϊού

Στο μέτωπο της πανδημίας δώσαμε προτεραιότητα στην προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους με σαφείς οδηγίες και συγκεκριμένο πρωτόκολλο για την αντιμετώπιση περιπτώσεων κρουσμάτων σε σχολεία. Συνεργαστήκαμε με τα συναρμόδια υπουργεία και τους δήμους για τον εφοδιασμό των σχολείων με υγειονομικό υλικό αλλά και την καθαριότητα των σχολικών μονάδων.

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Στείλαμε ειδικές οδηγίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και παράχθηκε ενημερωτικό υλικό ενημέρωσης μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ δημιουργήσαμε την πλατφόρμα menoumeasfaleis για την ακόμα καλύτερη ενημέρωση και υποστήριξή τους.

Εκπαιδευτική τηλεόραση

Δημιουργήσαμε από το μηδέν την υποδομή για την εκπαιδευτική τηλεόραση με εθελοντές εκπαιδευτικούς της τάξης και μάλιστα για πρώτη φορά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο με απόδοση στη νοηματική γλώσσα. Ενισχύσαμε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο καθώς και τις πλατφόρμες e-me και e-class ώστε να είναι σε θέση να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες.

Πρόσβαση στις εκπαιδευτικές πλατφόρμες

Διασφαλίστηκε μηδενική χρέωση για την πρόσβαση για όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες και, παρά τις αρχικές δυσκολίες, η χρήση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης συνεχίζεται χωρίς προβλήματα.

Παροχή tablets

Η παροχή tablets είναι σε εξέλιξη ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε το σημαντικό ποσό 112 εκατ. ευρώ για vouchers σε μαθήτριες και μαθητές και φοιτητές για την αγορά εξοπλισμού.

Ταχύρρυθμο πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης

Ξεκινάμε άμεσα ένα καινοτόμο ταχύρρυθμο πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης με αντικείμενο την καλλιέργεια των γνώσεων και δεξιοτήτων όλων των εκπαιδευτικών σε διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογικά εργαλεία, προκειμένου να καταστεί εφικτή και με ποιοτικούς όρους η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης! Και προχωράμε.

Με προσμονή αλλά και προετοιμασία για την ασφαλή επιστροφή στα σχολεία με την αναντικατάστατη φυσική αμεσότητα και παιδαγωγική αξία της διά ζώσης εκπαίδευσης.

Σοφία Ζαχαράκη-απoλογισμός 2020
Με βάση αυτό το έργο και σε αυτήν την κατεύθυνση,

επεμβαίνοντας διορθωτικά σε όσα σημεία εντοπίζονται αδυναμίες, θα συνεχίσουμε στην ιδιαίτερα απαιτητική σχολική χρονιά, αντιμετωπίζοντας τις αντιξοότητες που η εξέλιξη της πανδημίας δημιουργεί, τόσο στη γενική εκπαίδευση όσο και στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Σε μια διαδρομή της μάθησης όπου κανένας δρόμος δεν μπορεί να καταλήγει σε αδιέξοδο!

www.efsyn.gr

Δείτε επίσης

Απολογισμός Κεραμέως 2020: Χρόνια Πολλά από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
 Πέτσας για σχολεία-εμβόλιο: Ποια είναι τα δεδομένα σήμερα-“Στις 7.01 θα έχουμε 2 μήνες κλειστά σχολεία”
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση