Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πως θα βελτιώσει τις επιδόσεις των μαθητών στους δείκτες PISA το Υπ. Παιδείας, με στόχο τον Μ.Ο. του ΟΟΣΑ έως το 2027

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πως θα βελτιώσει τις επιδόσεις των μαθητών στους δείκτες PISA το Υπουργείο Παιδείας, με στόχο τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ έως το 2027 – Οι παρεμβάσεις.

Δείκτες PISA

Σε παρεμβάσεις προχωρά το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εντός του 2024 για τη βελτίωση των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών στους δείκτες PISA, με στόχο τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ έως το 2027.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στο στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού:

Α. Η μελέτη της διαχρονικής εξέλιξης των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών στο PISA και τα ευρήματα της έρευνας σχετικά με τους παράγοντες που συντελούν και διαμορφώνουν αυτές τις επιδόσεις μπορούν να αξιοποιηθούν για την χάραξη βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων πολιτικών με στόχο την ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων των μαθητών μας στην Κατανόηση Κειμένου, στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες, ώστε να λύνουν σύνθετα προβλήματα, να σκέφτονται κριτικά και να επικοινωνούν αποτελεσματικά. Πολιτικών για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ώστε να συνδυάζει υψηλές επιδόσεις και υψηλά επίπεδα ισότητας και να προετοιμάζει όλους τους μαθητές για τις προκλήσεις της πραγματικής ζωής και τη μελλοντική επιτυχία, χωρίς οι προσωπικοί και οι κοινωνικοοιοκονομικοί παράγοντες (φύλο, εθνότητα, οικογενειακό υπόβαθρο) να αποτελούν εμπόδια.

Β. Η βελτίωση των επιδόσεων θα σημάνει την ενίσχυση του κύρους και της αυτοπεποίθησης του εκπαιδευτικού μας συστήματος, των εκπαιδευτικών και κυρίως των μαθητών μας και στην ανάπτυξη κινήτρων για μάθηση και θετικών στάσεων και πεποιθήσεων.

Γ. Στην κατεύθυνση αυτή άμεσες παρεμβάσεις αποτελούν:

❖ Συνεργασία με τον ΟΟΣΑ για την παροχή προτάσεων για την ανάπτυξη αποτελεσματικής εκπαιδευτικής πολιτικής και την εισαγωγή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών, που θα επικεντρώνονται σε τρεις κύριους τομείς πολιτικής και πρακτικής:

• Μαθησιακά περιβάλλοντα, λειτουργία σχολείων και οργάνωση της εργασίας των εκπαιδευτικών

• Χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στη σχολική εκπαίδευση

• Οικοδόμηση ισχυρότερων θεμελίων για την Προσχολική Εκπαίδευση και Φροντίδα.

❖ Παρεμβάσεις προσαρμογών στα Προγράμματα Σπουδών, το εκπαιδευτικό υλικό, τις διδακτικές και μαθησιακές πρακτικές (θα εισαχθούν τεστ, ερωτήσεις, ασκήσεις και δραστηριότητες ανάλογες με τις προτεινόμενες στο PISA, εξοικείωση των μαθητών με τη συνεργατική επίλυση προβλημάτων σε περιβάλλοντα προσομοιώσεων, έμφαση στους «εγγραμματισμούς» όπως ορίζονται στο PISA).

❖ Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη λογική των εγγραμματισμών του PISA και στο εκπαιδευτικό υλικό που θα παραχθεί.

❖ Ψηφιακές παρεμβάσεις (Ανάπτυξη πλατφόρμας για εκπαιδευτικό περιβάλλον προσομοίωσης ανάλογο με του PISA, δημιουργία ειδικού ιστότοπου για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς).

❖ Παρεμβάσεις οργανωτικής φύσης και εξοπλισμός (οργάνωση και στελέχωση μονάδας ΙΕΠ, εξοπλισμός των εργαστηρίων των σχολείων του δείγματος με τους απαραίτητους ΗΥ, στήριξη εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών).

❖ Παρεμβάσεις ενημέρωσης μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, ιδιαίτερα στα σχολεία του δείγματος.

__________________________

Δείκτες PISA

Το Εργο

Πρόγραμμα Συνεργασίας με τον ΟΟΣΑ για την ανάπτυξη αποτελεσματικής εκπαιδευτικής πολιτικής και την εισαγωγή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών, που θα επικεντρώνονται σε τρεις κύριους τομείς πολιτικής και πρακτικής:

• Μαθησιακά περιβάλλοντα, λειτουργία σχολείων και οργάνωση της εργασίας των εκπαιδευτικών

• Χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στη σχολική εκπαίδευση

• Οικοδόμηση ισχυρότερων θεμελίων για την Προσχολική Εκπαίδευση και Φροντίδα. Δημιουργία Τράπεζας Θεμάτων του PISA παρελθόντων ετών και/ή τύπου PISA για χρήση από το σχολικό έτος 2023-24 από τους εκπαιδευτικούς στο μάθημά τους, στις εξετάσεις Ιουνίου και στις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα (Ελληνικό PISA) στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου. Προσαρμογές στα Προγράμματα Σπουδών, το εκπαιδευτικό υλικό, τις διδακτικές και μαθησιακές πρακτικές. Ανάπτυξη πλατφόρμας για εκπαιδευτικό περιβάλλον προσομοίωσης ανάλογο με του PISA και δημιουργία ειδικού ιστότοπου για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

Δείτε επίσης

Ο σχεδιασμός για την Ειδική Αγωγή και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ για το 2024 από το Υπ. Παιδείας 

Προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών 2024: Τι περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας 

Η διοικητική δομή του Υπουργείου Παιδείας: 170.570 το σύνολο του προσωπικού-6.547.630.000 € ο προϋπολογισμός 2024 

Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: Τα 22 έργα στις εκπ/κές και διοικητικές υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας

Το χρονοδιάγραμμα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης: Περ/κών Δ/ντών-Εποπτών Ποιότητας-Πρ/νων ΚΕΔΑΣΥ-Πρ/νων Εκπ/κών Θεμάτων 

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για το ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι περιλαμβάνεται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 

Δείτε ακόμη

Νέες διευκρινίσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από το Υπουργείο Παιδείας 

Τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση: Τι ετοιμάζει το Υπουργείο Παιδείας 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply