Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση στη Βουλή: Προβλήματα προσβασιμότητας στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση στη Βουλή: Προβλήματα προσβασιμότητας στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας για τα άτομα με αναπηρίες-Της Βουλευτού κας Σοφίας Ασημακοπούλου της Ελληνικής Λύσης.

Τα προβλήματα προσβασιμότητας για τα άτομα με αναπηρίες στις ιστοσελίδες εποπτευομένων φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, είναι το θέμα Ερώτησης την οποία κατέθεσε στη Βουλή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού ελέγχου η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Η Βουλευτής ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ κα Ν. Κεραμέως:

Α. Για ποιους λόγους οι εποπτευόμενοι από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων φορείς δεν έχουν συμμορφωθεί με τις διατάξεις του νόμου 4727/2020, σχετικά με την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρίες στις ιστοσελίδες τους.

Β. Ποιοι από τους εποπτευόμενους από το Υπουργείο Παιδείας φορείς έχουν συμμορφωθεί με τις διατάξεις του νόμου 4727/2020 και την γνωμοδότηση της “Ε.Σ.Α.μεΑ.” για αυτές τις ιστοσελίδες και ποιοι από αυτούς έλαβαν την έγκριση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ένταξή τους στο “ΜΗ.Δ.ΙΣ.ΕΦ”.

____________________

H ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 23-09-2021

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ Βουλευτού Β’ Πειραιώς – Ελληνική Λύση

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: “Προβλήματα προσβασιμότητας για τα άτομα με αναπηρίες στις ιστοσελίδες εποπτευομένων φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων”

Κύρια Υπουργέ,

Σύμφωνα με το άρθρο 106, του νόμου 4823/2021:

«Οι ιστοσελίδες όλων των δημόσιων σχολικών μονάδων, των κεντρικών, περιφερειακών υπηρεσιών, καθώς και των εποπτευομένων φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας των άρθρων 35 έως 47 και 104 του ν. 4727/2020 (Α’ 184).

Συγκεκριμένα, το περιεχόμενο των ιστοσελίδων αυτών,

συμπεριλαμβανόμενων των ενσωματωμένων σε αυτές κειμενικών και πολυμεσικών αρχείων, οφείλει να πληροί τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού προτύπου ΕΝ 301 549 V2.1.2 (2018-08) ή μέρη αυτών ή του ευρωπαϊκού πρότυπου που το αντικαθιστά (σύντομα θα υιοθετηθεί το WCAG 2.2 ), οπότε και εφαρμόζεται η πιο πρόσφατη έκδοση του προτύπου αυτού ή το πρότυπο που το αντικαθιστά» … και θα ακολουθούσε η ένταξή τους στο «Μητρώο Δημοσίων Ιστοτόπων και Εφαρμογών» («ΜΗ.Δ.ΙΣ.ΕΦ»).

Επίσης, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση:

3071 Β’/23 Ιουλίου 2020, του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναφέρεται στο άρθρο 2, παράγραφος 3, περίπτωση β’ ότι: «οι ιστότοποι και οι εφαρμογές για φορητές συσκευές των οργανισμών του δημοσίου, έχουν αναρτήσει σε εμφανές σημείο επικαιροποιημένη δήλωση προσβασιμότητας, η οποία θα συμμορφώνεται με το πρότυπο που ορίζεται στο άρθρο 7 του ν. 4591/2019 και σε προσβάσιμη μορφή».

Δυστυχώς, όμως,

διαπιστώνεται ότι, τίποτα από τα παραπάνω δεν τηρείται σε πολλές ιστοσελίδες του Υπουργείου σας, συμπεριλαμβανομένης και της κεντρικής αντίστοιχης (https://www.minedu.gov.gr).

Ενδεικτικά, αναφέρονται, επίσης,

οι ιστοσελίδες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κρήτης, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας.

Το ίδιο ισχύει και για τις ιστοσελίδες των κατά τόπους σχολείων, μεταξύ αυτών και εκείνων των Πρότυπων.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Για ποιους λόγους οι εποπτευόμενοι από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων φορείς δεν έχουν συμμορφωθεί με τις διατάξεις του νόμου 4727/2020, σχετικά με την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρίες στις ιστοσελίδες τους;

2. Ποιοι από τους εποπτευόμενους από το Υπουργείο Παιδείας φορείς έχουν συμμορφωθεί με τις διατάξεις του νόμου 4727/2020 και την γνωμοδότηση της «Ε.Σ.Α.μεΑ.» για αυτές τις ιστοσελίδες και ποιοι από αυτούς έλαβαν την έγκριση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ένταξή τους στο «ΜΗ.Δ.ΙΣ.ΕΦ»;

3. Δεδομένου ότι, οι οργανισμοί του υπόλοιπου δημόσιου τομέα παρέχουν και επικαιροποιούν, χωρίς καθυστέρηση, μόλις επέλθει ουσιώδης μεταβολή και σε κάθε περίπτωση σε ετήσια βάση, λεπτομερή, περιεκτική και σαφή δήλωση προσβασιμότητας, γιατί στους ανωτέρω συγκεκριμένους ιστότοπους του δημοσίου τομέα δεν υπάρχει σε εμφανές σημείο η δήλωση προσβασιμότητας;

Δείτε επίσης

Ειδικά Σχολεία Ιωαννίνων: Να προσληφθεί προσωπικό-Να επιλυθεί το στεγαστικό πρόβλημα
Τζούφη-Παράλληλη στήριξη: Περικοπές για εξοικονόμηση πόρων και προσωπικού, σε βάρος της εκπαίδευσης
Ζέτα Μακρή-Παράλληλη στήριξη: 125% αύξηση στα αιτήματα από το 2016-17-Ειδική πρόσκληση για Σχολ. Νοσηλευτές
Προστασία εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων: Aμεση ανάγκη λήψης μέτρων-Ερώτηση στη Βουλή
Ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών-Αναφορά στη Βουλή επιστολή αναπληρωτών και μονίμων
Κενά εκπαιδευτικών πάνω από 5.000 στα σχολεία της χώρας: Αναφορά στη Βουλή
Τροπολογία 7 άρθρων: Σχολικοί Νοσηλευτές-Βοηθοί Βρεφοκόμοι/Παιδοκόμοι-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΒΕ-ΚΔΒΜ-ΔΙΕΚ
Οδηγίες χρήσης πλατφόρμας edupass σε Διευθυντές σχολείων και ΑΕΙ-Πως γίνονται οι δηλώσεις

Πριν φύγετε

Ενταξιακή Εκπαίδευση: Δημιουργία Οδηγού-Πρότυπα έντυπα ΚΕΔΑΣΥ-Διαδικασίες ομαλής Μετάβασης
 Εξετάσεις Β1 επιπέδου ΤΠΕ: Ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων πιστοποίησης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση